MARKKINOINTIKOULUTUKSET

Järjestän markkinointikoulutuksia yrityksesi tiloissa tai muualla pienille ryhmille (1-30 henkilöä) riippuen tarpeestasi. Koulutukseen voi osallistua vaikka yrityksen esimiehet tai tietyn vastuualueen henkilökunta. Tarjoan koulutuksia myös yksinyrittäjille ja yhteisöille. Koulutuksen sisältö ja pituus rakennetaan aina yksilöllisesti tarpeidesi mukaan. Tapahtuma voidaan toteuttaa seminaari-tyyppisenä luentona, osallistavana workshoppina tai sarjana koulutuksia.

"Netta on vieraillut meillä markkinoinnin kouluttajana useampia kertoja ja joka kerran jälkeen työyhteisömme on ollut täynnä iloa ja energiaa! 🙂 Netta on ammattilainen isolla A:lla ja osaa kertoa ja perustella SoMe-ideat ja vinkit niin, että tuskin maltamme päästä toteuttamaan niitä käytännössä! Ihana Netta <3"
- Jenni / Valtti Henkilöstöratkaisut Oy

Markkinointistrategia

Koulutuksen aikana voimme käydä läpi yrityksen tavoitteet ja resurssit ja muodostaa niiden kautta käytännönläheisen markkinointistrategian, joka ei jää pelkän ajatuksen tasolle. Markkinointistrategiakoulutuksessa käymme monipuolisesti läpi yrityksen kohderyhmät, erilaiset mainos- ja markkinointimahdollisuudet, budjetin sekä aikataulun ja sparraamme halutessasi koko organisaatiota myynti- ja asiakaspalvelukuntoon. Markkinointistrategiassa lähtökohtana on yrityksen asiakassegmentit ja tavoitteet muutoksen suhteen. Suunnitelmaa voidaan lähteä kehittämään puhtaasti lisämyynnillisestä näkökulmasta, yritysbrändin kannalta, asiakaskokemusta parantamalla, myyntivälineitä parantamalla, digimarkkinoinnilla tai vaikka asiantuntijaroolia korostamalla. Lähetysmistapoja on yhtä monta kuin on yrityksiäkin. Tämän takia selkeät tavoitteet ja selkeät mittarit ovat koko projektin lähtökohta.

Sosiaalinen media

Koulutukset mm. Facebookista, Instagramista, Twitteristä, LinkedInistä ja Pinterestistä. Koulutuksen sisältö voi liittyä sekä kanavien orgaaniseen hyödyntämiseen, että mainostamisen mahdollisuuksiin. Koulutuksessa opit mm. eri kanavien erot ja optimaaliset strategiat niihin kanaviin sekä teknisen osaamisen kanavassa julkaisemiseen sekä sen analytiikkaominaisuuksien hyödyntämiseen ja mainostamiseen niin halutessasi. Ennen kuitenkin somekanaviin sukeltamista on hyvä pysähtyä ja pohtia – miksi valitsen juuri tämä sosiaalisen median kanavan ja tuottaako tämä kanava meille parhaiten halutut tulokset.

Y

Yritysblogit / muut sisällöt

Koulutuksen ja sparrauksen aihe voi myös olla vaikkapa yritysblogin aloittaminen tai kehittäminen. Relevanteilla ja laadukkailla sisällöillä korostetaan yrityksen asiantuntijaroolia, tuodaan ilmaista hyötyä asiakkaalle jo harkintavaiheessa sekä tehdään sivuista ajankohtaiset ja paremmin hakukoneissa löytyvät. Suurin ongelma yritysbloggaamiseen on usein ajan- ja ideoiden puute. Tämä asia korjataan erittäin käytännönläheisessä workshop- koulutuspäivässä.

Uutiskirjemainonta

Uutiskirjemarkkinointi on oikein toteutettuna ja oikealla kohderyhmällä edelleen GDPR:n jälkeisenäkin aikakautena toimiva myynnin tuki sekä liidien jalostamiskeino. Koulutuksessa voimme esim. opettaa henkilökunnalle erilaisten uutiskirjeohjelmien käyttöä ja erityisesti kehittää informoivaa ja hyödyllistä sisältöä toimivin argumentein. Tärkein lähtökohta on rajata tarpeeksi tarkka postituskohderyhmä, jotta tietoa lähetetään vain oikeasti potentiaalisille ja halukkaille vastaanottajille. Uutiskirjemainonta mahdollistaa tehokkaan viestintäkeinon nykyisille ja uusille asiakkaille. Uutiskirjeiden ehdottomana kilpailuetuna perinteiseen sähköpostiin on digitaalisten työkalujen tuovat mahdollisuudet kuten visuaalinen ilme, kuvien ja linkkien upottaminen ilman isoja liitetiedostoja uutiskirjeeseen, ja täten myös kävijäliikenteen ohjaaminen ja seuraaminen. Uutiskirjemainonnalla saat tietää, ketkä vastaanottajista avasivat viestin ja ketkä vaikkapa klikkasivat siitä kotisivuillenne.