MARKKINOINTIKONSULTOINTI

Jos etsit kaulaa kiristävällä solmiolla saapuvaa konsultti-jargonia höpöttävää konsulttia, olet tullut väärään paikkaan! Markkinointikonsultointi on ennen kaikkea neuvojen jakamista ja kokemuksien vertailua. Konsultoinnin aiheet vaihtelevat pienistä yksityiskohdista aina kokonaisvaltaisen markkinoinnin konsultointiin. Tarjoan apuani kertaluontoisesti sekä säännöllisesti mentoroiden - tarpeesi mukaan. Minulle tärkeintä markkinointikonsultointia tuottaessa on saada aikaan enemmän vähemmällä - toisin sanoen tarjota asiakkaalle käytännönläheiset ratkaisut ja ideat, joilla saadaan suurimmat muutokset aikaan.

N

Nykytila

Tehokasta konsultointia ei voida toteuttaa, jollei päästä tarpeeksi syvälle nykyiseen markkinoinnin tilaan, keinoihin ja päätöksiin joita on ennen tehty. Selvittämällä kunnolla se, mikä nyt on mennyt pieleen tai alituottanut tuloksia osataan tehdä oikeita korjausliikkeitä. Nykytilan selvittämisessä käytetään apuna henkilökunnan ja/tai asiakkaiden haastatteluja, analytiikkaa sekä muita arviointikeinoja.

Tavoite

Konkreettisten tavoitteiden asettaminen on todella tärkeää. Konsultoinnille asetetaan aina tavoite, kuinka pieni tai suuri tahansa. Ilman mittareita ei voida mitata onnistumista tai kasvua. Tavoite voi olla oppia ymmärtämään markkinoinnin kokonaisuutta, budjetointia, asiakaspolkua, kehittämään työnantajamielikuvaa tai vaikkapa kasvattaa yhteydenottojen tai verkkokauppaostosten määrää.

T

Toimenpiteet

Jotta edelläasetettuun tavoitteeseen päästää, pitää löytää oikean toimenpiteet sen varmistamiseksi. Annan suositukseni toimenpiteistä ja autan tarvittaessa toteuttamaan ne kanssanne yhteistyössä. Suosittelen toimenpiteitä tarvittaessa myös oman osaamisalueeni ulkopuolelta verkostojeni hellään huomaan.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä netta@serein.fi